بهترین زمان سفر به تایلند: تجربه‌ای بر اساس فصل‌ها

جاذبه های گردشگری 25 مرداد ، 1403 5 دقیقه

تایلند که درقدیم با نام سیام هم شناخته می شد یکی از مقصدهای محبوب ترین مقاصد گردشگری در آسیا است که به دلیل تنوع در زیستی و فرهنگی خود هر ساله میلیون‌ها میلیون مسافر را به خود جذب می‌کند.
سواحل بکر و رویایی، معابدی با قدمت چند هزار ساله، جنگل های سرسبز و جزایر محصور کننده از جمله دلایلی است که مسافران این مقصد را برای سفر انتخاب می کنند. اما چه زمانی بهترین زمان برای رفتن با تایلند است؟ با توجه به هدف شما از سفر و مقدار هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید فصل های مختلفی می تواند زمان مناسبی باشد. در این مقاله فصل های مختلف، آب و هوا تایلند و میزان هزینه ای که می کنید را بررسی می کنیم تا با توجه به آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

فصل خشک و خنک (نوامبر تا فوریه) اواسط آبان تا اواسط بهمن

دمای هوا

 در این ماهها در تایلند حدود 20 تا 30 درجه سانتی گراد است که به عنوان مناسب ترین زمان برای سفر به این کشور است. هوا در مناطق مرکزی (بانکوک) و شمالی (چیانگ مای ) تایلند بسیار مطبوع و دلپذیر است که برای انجام فعالیت های خارج از هتل و محیط باز ازجمله بازدید از معابد، گشت و گذار در جنگل و استفاده از تورهای متنوع برای بازدید از جزایر بسیار مناسب است. آفتاب گرفتن در سواحل غربی پوکت و کرابی یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای استحرات کردن و لذت بردن از نسیم دریاست. همچینین عکاسی کردن از طبیعت منطقه و آشنایی با مردم بومی و فرهنگشان پیشنهاد می شود.

بهترین پیشنهادات برای فصل خشک و خنک در تایلند

1-بازدید از معابد باستاینی مانند وات آرون و وات پراکائو  که در بانکوک قرار گرفته اند.

2-پیاده‌روی در جنگل‌ها و مناطق شمالی تایلند مانند چیانگ مای و چیانگ رای با طبیعت بکر و جنگل‌های سرسبز

3-سفر به سواحل غربی از جمله سواحل زیبای پوکت، کرابی و کو فی فی که در این فصل بسیار دلپذیر هستند. با سفر به این مناطق از آب‌های شفاف، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی لذت دوچندان ببرید.

4-بازدید از جشنواره‌های فرهنگی مانند لوی کراتونگ که در ماه نوامبر برگزار می‌شود و جشنواره چراغ‌ها در چیانگ مای که از زیباترین جشنواره‌هایی است که در تایلند برگزار می شود.

هزینه ها در فصل خشک و خنک تایلند

با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی ایده آل است باید انتظار این را داشته باشید که گردشگران زیادی سفر کنند و تبع آن قیمت ها برای اقامت و سایر خدمات بالا می رود. برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است که از قبل رزر خود را انجام دهید. آژانس مسافرتی سفرآوران بهترین تورها را به بهترین قیمت ها در اختیارتان قرار می دهد. تورهای تایلند سفرآوران

فصل گرم (مارس تا مه) اواسط اسفند تا اواسط خرداد فرصتی برای سفر اقتصادی و آرامش بیشتر

دمای هوا 

در این فصل دمای هوا بین 30 تا 40 درجه سانتی گراد متغییر است و برای سفر به تایلند در این فصل نیاز است تا تحمل یالایی نسبت به گرما داشته باشید. البته که به دلیل خلوت بودن فرصت‌های بیشتری برای آرامش و استراحت در سواحل وجود دارد و شما می‌توانید از سواحل و طبیعت بکر تایلند بدون شلوغی و ازدحام لذت ببرید.

بهترین پیشنهادات برای فصل گرم در تایلند

1-سفر به سواحل شرقی مانند کوه سامویی و کوه فانگان که در این فصل خلوت تر هستند از جمله کارهای جذابی است که در این فصل در تایلند می توان انجام داد. پیشنهاد می کنیم که در این سواحل حتما آفتاب بگیرید و از نوازش پوست خود با گرمای خورشید لذت ببرید.

2-انجام تفریحات آبیاز جمله شنا، غواصی و اسنورکلینگ که در هوای گرم تایلند بسیار دل چسب است. بهترین مکان ها برای انجام این فعالیت های آبی خلیج مایا و جزایر سیمیلان است.

3-بازدید از معابد در ساعات اولیه روز که هوا خنک تر است.4-رفتن به جشن آب سونگکران که یکی از بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین جشن‌های تایلند محسوب می شود.، سونگکران یا جشن آب، در اواسط ماه آوریل یا اواخر فروردین ماه برگزار می‌شود. این جشنواره نماد آغاز سال نو تایلندی است. مردم در این جشن با آب بازی به هم خوشامد می‌گویند و سال جدید را جشن می گیردن. بهترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ و مردم بومی شرکت در جشن آب تایلند است. 

هزینه ها در فصل گرم تایلند

اگر به دنبال سفری اقتصادی و بدون ازدحام هستید، فصل گرم تایلند گزینه‌ای مناسب است. گرمای شدید هوا در این فصل برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و به همین دلیل بسیاری از هتل تخفیفات ویژه ای برای مسافران در نظر گرفته اند که این تخفیفات در خدمات گردشگری نیز قابل رویت است. 

فصل بارانی (ژوئن تا اکتبر) اواسط خرداد تا اواسط آبان، تجربه‌ای متفاوت از تایلند

دمای هوا:

در این فصل 25 تا 35 درجه سانتی گراد است. این دما به نظر دمایی مناسب برای سفر رفتن است، اما نباید گول این دما را خورد. این فصل، فصل باران های موسمی است. البته که تایلند به اوج زیبایی و سرسبزی خود می رسد اما شما هم باید آمادگی برای باران های غیر منتظره را داشته باشید. این باران ها برخی از فعالیت ها را محدود می کند و ممکن است برنامه ریزی شما را برهم زند. پس حتما قبل از سفر و اجرا برنامه های روزانه خود حتما شرایط جوی را به دقت بررسی کنید

بهترین پیشنهادات برای فصل بارانی تایلند:

1-بازدید از آبشارها که در این فصل در زیباترین حالت خود قرار دارند. آبشارهای اراوان در کانچانابوری و آبشار تئونگ سای در کوه سامویی از جمله مکان‌هایی هستند که در این فصل از زیبایی خارق العاده ای بهرهمند می شوند. به شدت توصیه می کنیم که حتماا در این فصل به این مکان سر بزنید.

2-ماجراجویی در طبیعت را به هیچ عنولن از دست ندهید. پارک ملی کائو سوک از جمله مکان هایی است که بسیار سرسبز و شاداب و مناسب برای گشت زنی است.

3-تجربه اقامت در هتل‌ها و کلبه های بوم‌گردی

4-کایاک سواری در رودخانه‌هاکه تجربه هاییست که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.

هزینه سفر در فصل گرم تایلند:

اگر به دنبال تجربه ای متفاوت از سفر هستید که در آن آرامش داشته باشید و جذابیت های خاص را در مقصد تجربه کنید این زمان برای شما ساخته شده. چرا که قیمت ها در این فصل به طور قابل توجهی پایین آمده و شما علاوه بر تجربه اقامت در هتل های لوکس می توانید از مناظر فوق العاده زیبا و فرهنگ بومی نیز لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به تایلند کی است؟

با توجه به فعالیت‌ها و جذابیت‌های هر فصل، انتخاب بهترین زمان برای سفر به تایلند بستگی به سلیقه، الویت ها و نیازهای شما دارد. فصل خشک و خنک از نوامبر تا فوریه بهترین زمان برای سفر به تایلند است. اما اگر به دنبال سفری اقتصادی یا تجربه‌ای متفاوت هستید، فصل گرم و بارانی نیز می‌توانند انتخاب‌هایی ایده‌آل باشند. تایلند جذاب ترین مقصد آسیای شرق با زیبایی‌ها و چالش‌های خاص خود  در همه فصل ها به شما خوش‌آمد می‌گوید و با آغوش باز پذیرای شماست.