فتحیه کجاست و چرا یکی از بهترین تورهای ترکیه محسوب می‌شود؟

جاذبه های گردشگری 23 مرداد ، 1403 10 دقیقه

ترکیه، که در همسایگی کشورمانن قرار دارد با داشتن تاریخ و فرهنگ غنی، همواره مقصد توریستی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان بوده است. در میان مقصدهای جذابی که در ترکیه وجود دارد، شهر فتحیه یکی از بی نظیرترین و جذاب ترین گزینه‌ها برای گردشگران است. بدون اغراق در این سفر تجربه‌ای منحصر به فرد از طبیعت، تاریخ و فرهنگ ترکیه راخواهید داشت. این شهر در شمال غربی ترکیه است که در استان موغله واقع شده. فتحیه در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و به خاطر طبیعت زیبا، آب‌وهوای معتدل و جاذبه‌های گردشگری معروف است. شهرت فتحیه برای گردشگران داخلی و خارجی به خاطر سواحل زیبا، خلیج‌ها، و آثار تاریخی مانند مقبره‌های سنگی لیکیایی است.

جاذبه‌های طبیعی فتحیه

فتحیه شهری است که مناظر طبیعی خیره‌کننده و زیبای آن باعث شده تا با نام مالدیو ترکیه شناخته شود. هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان مخصوصا اروپا است. خلیج فتحیه با آب‌های فیروزه‌ای و سواحل بکر، یکی از رویایی ترین مناظر دریای مدیترانه  را رقم زده است. اگر به فتحیه می روید حتما به اینجاها سر بزنید:

ساحل الودنیز

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری، که به خاطر دریای فیروزه ای با شن های براق و سفید و مناظر خیره‌کننده‌اش بسیار محبوب است. فتحیه همچنین به عنوان دروازه‌ای برای ماجراجویی‌های طبیعی مانند پیاده‌روی در و پرواز با شناخته می‌شود.

دره پروانه ها

جایی است که پروانه ها در آن به پرواز در می آیند. دره ای رویایی با دیواره‌های سنگی ۳۵۰ متری و پوشش گیاهی انبوه. راز نام گذاری این دره ی آرامش بخش و زیبا وجود بیش از ۸۰ گونه پروانه، از جمله پروانه ببر جرسی است. این دره علاوه بر پروانه‌ها، یک آبشار کوچک، رودخانه و گیاهان و درختان متنوع و مسیری سرسبز به نام مسیر "لیکیا"  برای پیاده روی دارد.

تنگه ساکلیکنت

این تنگه در پارک ملی ساکلیکنت قرار دارد که برای بازدید از آن نیاز به پرداخت هزینه ای نیست و تنها باید هزینه کمی که برای ورودی پارک درنظرگرفته شده است پرداخت شود.

کوه بابا داغ

بلند ترین کوه فتحیه با ارتفاع ۱۹۶۹ متری از سطح دریا. تله‌کابین فتحیه شما را در مدت ۱۵ دقیقه به قله کوه می‌برد و به شما چشم انداز دریای اژه و جزایر اطرافش را پیشکش میکند. به همراه امکانات تفریحی و رستوران و کافه.

تاریخ و فرهنگ غنی در فتحیه

فتحیه که در گذشته با نام "تلوس" شناخته می‌شد، شهری است که بنهای تاریخی از دوران باستان به جا مانده. از جمله این بناها می توان به آرامگاههای صخره ای "لیسیان"، قلعه فتحیه و آمفی تئاتر باستانی پینارا اشاره کرد.

موزه‌های فتحیه:

1.موزه فتحیه

2.موزه هنر ترک

3.موزه تاریخ طبیعی

4.موزه قایق‌های تاریخی

5.موزه شهر کایاکوی

6.موزه باستان‌شناسی تلوس

تفریحات و سرگرمی‌های فتحیه

یکی از هدف های سفر کردن تجربه فعالیت های ماجراجویانه است که فتحیه گزینه های بسیار جالب و هیجان انگیزی را جلوی پا شما می گذارد. از جمله این فعالیت ها:

 پاراگلایدینگ فتحیه

از روی کوه باباداگ، یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌هایی است که می‌توان در این منطقه داشت. از ارتفاعات کوهستانی، پروازی به سوی سواحل فیروزه‌ای دریای مدیترانه تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است.

گشت زنی با کشتی های دزدان دریایی در دریای مدیترانه

تله‌کابین فتحیه

شما را در مدت ۱۵ دقیقه به قله کوه می‌برد و به شما چشم انداز دریای اژه و جزایر اطرافش را پیشکش میکند. به همراه امکانات تفریحی و رستوران و کافه.

غواصی قایق رانی و تفریحات آبی

فرهنگ و مهمان‌نوازی در فتحیه

مردم شهر فتحیه بسیار خون گرم و. مهمان نواز هستند. این شهر بازارهای محلی ای دارد که به راحتی در آن ها می توانید سوغاتی، صنایع دستی و غذاهای ترکیه ای را از آنجا تهیه کنید. تجربه طعم های بی نظیر و خاص این غذا ها از جذابیت هایی است که همه گردشگران دوست دارند.

هتل‌های فتحیه

فتحیه به دلیل محبوبیت بالای خود به عنوان یک مقصد گردشگری، هتل‌های لوکس 5 ستاره و مشهوری دارد که امکانات مختلفی را برای مسافران این مقصد ارائه می‌دهند. برخی از معروف‌ترین هتل‌های فتحیه عبارتند از:

هتل لیبرتی لیکیا (Liberty Hotels Lykia)

این هتل در نزدیکی ساحل اولودنیز قرار دارد و یکی از هتل های معروف لوکس و 5 ستاره فتحیه است. امکانات متعددی از جمله چندین استخر روباز، اسپا کامل، دسترسی مستقیم به ساحل، زمین گلف و تنیس و سایر خدماتی که هتل های 5 سناره دارند را به میهمانانش ارائه می دهد.

هتل بیچ کلاب (Hillside Beach Club)

هتل بیچ کلاب در خلیجی خصوصی با امکانات متعدد از جمله رستوران های رده بالا، فعالیتهای ورزشی، اسپای لوکس و... وجود دارد. اگر در سفر به دنبال آرامش همراه با تجمل و احساس متفاوت بودن هستید، این هتل پیشنهاد بسیار جذابی است.

هتل هیل ساید بیچ (Hillside Beach Club)

یکی دیگر از هتل های 5 ستارخه فتحیه که در یک شبه‌جزیره خصوصی قرار دارد هتل هیل ساید بیچ است. این هتل امکانات فراوانی از جمله استخرها، رستوران‌ها، و برنامه‌های سرگرمی برای خانواده‌ها دارد. به همین دلیل این هتل مکانی مناسب برای زوج ها و خانواده هاست.

هتل جیوا بیچ ریزورت (Jiva Beach Resort)

هتل جیوا بیچ ریزورت در ساحل کالیست که منطقه ای بسیار آرام است واقع شده. اگر قصد انجام سفری ترکیبی از آرامش و سرگرمی هستید گزینه ای بسیار عالی برای شماست. تنوع فعالیت ها و فضاهای تفریحی در این هتل بسیار بالاست.

هتل یاچت کلاسیک (Yacht Classic Hotel)

هتل بوتیک یاچت کلاسیک در نزدیکی مارینای فتحیه قرار گرفته است. طراحی زیبا، خدمات لوکس و دسترسی آسان به شهر و ساحل، این هتل را خاص و منحصربه‌فرد کرده است. همزمان که از امکانات هتل استفاده می کنید می توانید از گردش در شهر و جاذبه های آن نیز لذت ببرید.

سخن پایانی

فتحیه قطعا یکی از منحصر به فردترین و بهترین تورهای ترکیه است. اگر به دنبال توری ترکیبی از طبیعت خیره‌کننده، تاریخ غنی و فرهنگ پربار هستید که تجربه‌ای بی‌نظیر را تجربه کنید، به قطع یقین تور فتحیه یکی از بهترین انتخاب هاست. برای دریافت اطلاعات درباره تور فتحیه با کارشناسان ما در سفرآوران در ارتباط باشید.